NASZE NOWE WCIELENIE!!!

NASZE NOWE WCIELENIE!!!

Z radością odsłaniamy przed Państwem kolejną- prawdopodobnie najważniejszą - kartę z talii niespodzianek, jakie przygotowaliśmy dla słupskich Kibiców w sezonie 2014/2015. XVI sezon występów koszykarzy ENERGI CZARNYCH Słupsk z pewnością obfitować będzie w wiele gorących emocji i nowatorskich działań podejmowanych przez klub. Oto pierwsza istotna zmiana, na którą sympatycy ENERGI CZARNYCH Słupsk przygotowywani są od wielu tygodni poprzez budującą napięcie akcję na facebook'u...

PRZEDSTAWIAMY NOWE LOGO ENERGI CZARNYCH SŁUPSK!!! Nad jego projektem czuwał pomysłodawca zmiany – Mateusz Kaźmierczak – Media&Marketing  Manager klubu.

Jeden z najważniejszych symboli identyfikujących słupską drużynę przeszedł już wiele zmian kosmetycznych. Efektem naszych prac jest nowe logo, za sprawą którego chcemy odświeżyć naszą markę, pchnąć ją z duchem czasu na nowe tory, odchodząc od lekko przestarzałych form graficznych i wizualnych. Chcemy być nowocześni, prorozwojowi oraz sprawnie łączyć tradycję z nowoczesnością.

SYMBOLIKA POSZCZEGÓLNYCH ELEMENTÓW LOGA:
Pantera - we wcześniejszych wizerunkach wpisana była w piłkę, tym razem wpisana została w tarczę - nawiązując tym samym do znanych z pradawnych czasów herbów, z którymi identyfikowały się przedstawiciele wielopokoleniowych rodów. Nasze logo ma stać się właśnie takim herbem łączącym pokolenia kibiców, tak, jak działo się to w najstarszych klubach europejskich. Odchodzimy zatem od wzorów lansowanych przez ligi amerykańskie, wracamy do korzeni!

Pantera nie ma wyraźnie zarysowanej źrenicy, jej wzrok jest przenikliwy, przewiercający, szalony - jak słupska publiczność! Jest skupiona, niczym przed trudnym polowaniem. Skupiając wzrok i siły, przygotowuje się do ataku, obserwuje teren, tworzy strategię... Nie wrzeszczy - jak na wcześniejszych wizerunkach, nie musi. Jej siłą są mądrość i tężyzna fizyczna. Atletyczna budowa podkreśla niezwykłą sprawność zwierzęcia.

Piłka z rogami - nawiązuje do "piekła" tworzonego przez słupskich kibiców na trybunach, nawiązuje do akcji "Wszyscy na czerwono".

Logo nie zawiera barw sponsora tytularnego - ENERGI S.A. - To także celowy zabieg, podkreślający, że po wielu sezonach owocnej współpracy, stanowi już jedność! ENERGA i ENERGA CZARNI Słupsk to jeden silny twór, oparty na zasadzie wewnętrznej współpracy.
Nazwa sponsora góruje nad resztą elementów - w końcu to on scala wszystkie działania, pozwala na uwieńczenie ich sukcesem.

Poprosiliśmy także o opinie eksperta totalnie niezwiązanego z projektem (Marcin Niewiadomski, Creative Director Jamel Interactive)

Nowe logo Energa Czarni Słupsk jest zdecydowanie dynamiczne, przez co dobrze wpisuje się w sposób, w jaki koszykówka jest postrzegana – szybkie tempo, rywalizacja. Wyróżnia się też dopracowaniem szczegółów. Zarówno typografia, jak i elementy graficzne są spójne, nie ma, obecnego w wielu innych znakach drużyn sportowych, poczucia przypadkowości. Zastosowanie tarczy herbowej dodało logotypowi szlachetności, a równocześnie nie przeszkodziło w uzyskaniu nowoczesnego wyglądu. Na pewno będzie świetnie się prezentować zarówno na koszulkach zawodników, gadżetach, jak i podczas transmisji. Oby więcej tego typu produkcji w polskim sporcie.

Projektantem nowego loga został młody, utalentowany artysta -KAMIL DOLIWA. Ten pasjonat grafiki, choć wspierał już w podobnych działaniach kluby z niższych lig, nigdy nie miał okazji zaistnieć na szerszym forum. My jednak nie baliśmy się podjąć ryzyka! Znając doskonale jego wcześniejsze prace, nie mieliśmy wątpliwości, że stworzy nam dzieło niezwykłe, zgodnie z wytycznymi. Nie pomyliliśmy się. Nowe logo oddaje ducha drużyny, walki i jest zapowiedzią tego, że to polowanie zakończy się sukcesem...Trzeba zaznaczyć, że projekt loga był jeden, nie szukaliśmy wielu wariantów, dopracowywaliśmy go dniami i nocami, mając pewność, że to będzie to!

 EFEKT KOŃCOWY

Newsletter

Zapoznałem się z regulaminem i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych."